Gordon Keeble

By | 22. februar 2016
  • Gordon Keeble
  • Han hadde hud som var skjør og veldig sensibel, akkurat som karosseriet på hans Gordon Keeble

 

Redactørens notater:

Gordon Keeble

Foto: Ralf Prien

Gordon Keeble ble produsert i bare 100 eks på sekstitallet. Italiensk design, britisk håndverk og amerikansk kraft. Hva kunne gå galt? Ehh, joda, klart det kunne. Men dette er ihvertfall utrolig lekkert, litt Maserati-design, Corvette motor og britiske håndverkere. Så hvorfor gikk det galt? Vel, billig var det ikke, du kunne få prestisjemerker for samme penge. Og da prisen likevel ikke dekket kostnadene ble det kortvarig suksess. Men kan man annet enn få sansen for en bilprodusent som skriver følgende:

Fra OPERATING, MAINTENANCE AND SERVICE HANDBOOK 1964

[Mark´s Gordon Keeble] WARMING UP THE ENGINE

“DON’T start up a cold engine and then leave it idling while you rush indoors to pay a belated farewell to your wife”.

In the interest of minimum engine wear, skip the farewell and drive away. When facing the music on your return in the evening, make a mental note henceforth to adopt a definite sequence of events prior to your morning departure. You will achieve substantially diminished wear from your engine and deserve greater affection from your wife”.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *